tisdag 17 juni 2008

Pluggar på insulin. Klara jag provet imorgon så är jag bra, då har jag klarat en del av min status och jag kan verkligen jobba för det med. Är ganska så nervös bara. Hoppas det går bra. har föröskt äta rikigt rätt idag just för att hjärnan ska kunna koncentrera sig. och det är konstigt hur mycket man lär sig om kost, även om det handlar om diabetes, så är det konstigt hur mycket man lär och tar in nu, än vad man gjort innan när man läst om det. Aldrig har jag tänkt på det med snabba och långsamma kolhydrater, vilken skillnad dom gör i kroppen, med eller utan diabetes. Det gjorde faktiskt så jag fick en helt annan syn på vad jag äter idag, jag som så gärna vill gå ner minst 30 kg innan rhodos, vilket aldirg kommer att ske under dessa dagarna. tanken att ligga jääääättesmal på en solstol frestar men nästa år kanske. Att träna och äta rätt är en procedur och det ska ta tid. Hälsosamt är det inte om man förlorar fem kg på en vecka.

Men...jag hoppas av allt pluggandet idag, att jag verkligen fixar det imorgon. Annars så ser ni en liten rund brunett springa in till snabbaste snabbköp och handla mig en stor liter glass. Om jag klara det kommer jag göra en tråkig fruktsallad...med GRÄDDE! ..man äter med ögat!

Inga kommentarer: