måndag 16 juni 2008

Jaha, så roligt var det inte att ha ledigt. Finns inget att göra och man är inte sugen på någonting. Gick och gnällde och hängde på mamma. Dem skulle kolla film. Jag ville inte kolla film, vad tråkigt! det är som att sitta och känna hur magen växer och hur man åldras. Mamma gav mig en idee, att gå ut och leta efter det perfekta molnet. Jojo, inte världens roligaste men jag fick något att göra. Plus så var det sjukt mycket moln på himlen, hur svårt kan det vara? men sen slog det mig hur knäpp det var...leta efter det perfekta molnet. Hade mamma det så tråkigt när hon var yngre? Tydligen så går jag i hennes fotspår. Och ja...ute hitta man moln och sol. Friskt var det att gå och gå och gå och gå och gååååååå. Blev tråkigt i längden, man hade musik men jag kände för sällskap. och hunden var inget bra sällskap, han bara håra ner sig och såg dum ut. Men där framme, tio meter framför mig stod en figur som lika en människa. Och nog allt var det en människa som jag kände. Mina ben sprang dit och hälsa. Att gå och småprata bland en massa skog eller vad vi ska kalla det, är rätt sunt ändå, speciellt dessa lediga dagar. Borde göra det fler gånger. Och när finns det bekanta när man väl behöver dom? Jo idag fanns det och hur tacksam är man inte? jag blev frågad om jag skulle följa med på en fest idag, men jag tacka nej. Till min förvåning tacka jag nej. jag vet inte vad det var som hindra mig. inte för att det var bekant och inte för att jag inte ville, utan jag ...jag bara sa nej. Ha, lite roligt det, men jag fick ett löfte att om jag tar mig ut imorgon så skulle det bli samma prat och samma runda, fast imorgon kanske jag är på annat humör. Då kanske jag plötsligt vill på fest! Imorgon är en annan dag..yadda yadda..!

(Och det här med att leta efter det perfekta molnet var tydligen inte på allvar. mamma sa det bara för att det meas med att rensa tankarna och gå och tänka sig fram till olika beslut som man kanske har svårt att ta. inte för att jag riktigt förstå vad det just har med moln att göra. Men nog allt leta jag efter det perfekta molnet bokstavligen.)





Inga kommentarer: