tisdag 24 juni 2008

Hur skönt är det inte egentligen att komma hem från jobb klockan tolv för att sedan bege sig till en oldie friend of mine och bara pimpla vin och snacka dynga enda in till tre på natten? Riktgt skönt..om man är på hugget för det. Gick och träffa Martin from tha stockholmoooo, hemma i oxie. Snacka gammla minnen om oxie och om skollivet här. Yadda yadda snack bara. Nu sitter man med lite snurr i huvudet efter det röda vinet som var så svårt att få ner. Man åt extra vindruvor och jordgubbar för att få bort smaken. Vi kom in på ämnet om att sakna någon, jag prata om Christoffer och han prata om sin E! Jo, de som vet vem jag pratar om förstår mycket väl att Martin, han är GAY, som jag var tvungen att uttala det till. BÖG går inte att säga, det låter så smutsigt säger han. Jag skratta och drog "det är ju som att säga neger, fast det låter för grovt så då säger man istället afrikan" - och det har man fått ifrån christoffer. Men christoffer har rätt. Varför skulle man gå runt och säga "kolla den afrikanen?" och bli nu inte helt hysterisk över neger. Jag tycker det är lika illa såfall och säga att en person är svart. "vaddå då, då betyder det att jag är rosa/röd?" -äh kom igen! Bög, neger, afrikan, gay, rosa, röd! whatever... jag fick martin att tänka om iaf. Men komiskt är det när man sitter och lyssnar på sin enda BÖG-vän, att det ändå är helt okej med att gilla samma kön, när det är sin egen vän så kan jag tycka det är lite gulligt och lyssna på hur exakt kärleken är mellan han och sin E. För det skiljer sig inget från ett vamligt förhållande, om man säger man och kvinna då. Jag har suttit och tänkt många gånger att det måste vara någon skillnad, men det fick jag svar på tal idag. Att så är inte fallet, inte när det gäller Martin och E! och jag har träffat dom och jag har sett, men jag har aldrig kunnat förstå det. Att det är så lika.

äääääääh vinet som snackar gabblabluubayadda.
ska sova! godnight

Inga kommentarer: