fredag 31 oktober 2008

vad kan man egentligen säga om gårdagens/dagens bioträff? Min bioträff var självklart christoffer. vi var laddade. laddade och redo med en liten gnista trötthet i våra ögon. en klok människa föreslog att vi skulle ta en tidigare buss så vi inte kom i sista minuten. nästa gång tycker jag denna kloka människa ska lyssna på mig. eller vad säger du christoffer?

första gången man är på någon premiär gällande bio. cool, tycker man. coooool! inte så cool var det när man fick stå ute i kylan och vänta. det är inte så himla trevligt att stå i kylan när klockan är midnatt. bara själva tiden gjorde allting så coolt men det dog ut när vi fick vänta i kylan. jag hade förväntat mig en röd matta och kanske någon bond liknande människa stod i ett hörn och sa hej till alla som kom, och gav oss en james bond drink. men nej, jag blev så lurad. det enda vi fick när vi kom in var att de som stod i kassan var uppklädda och popcornbägarna var svarta med james bond på. christoffer digga dom. han påpeka dom mer än en gång. tills jag föreslog att vi kunde ta hem dom och tvätta av dom för att användas igen. man var trött. man var rejält trött och det enda som sprang förbi en i skallen var "upp 06.00". det skapa en stor ångest. för tröttheten växte fram och grävde sig ur en. till slut blev man irriterad över att tidpunkten på denna film var så makalös fel. kanske inte fel för andra, men fel för oss som skulle upp och jobba.

själva filmen var helt okej. det är inte fy och skam om man inte ser den. som tur är hade jag inga förväntingar. nu har jag sett den. nu är det klart. men när jag läser tidningarna idag så får jag läsa att det är för lite bond. för lite bond? bond har aldrig varit bättre än nu. i de flesta bond filmerna kan man nästan tänka ut slutet. och man vet vad som kommer att hända när james bond beställer sin drink. han säger samma sak varenda gång. men inte i dessa filmer. han tar det som det kommer. i äldre bondfilmer så har det nästan varit skrattretande och väldigt komiskt hur bond använder sig av en penna som blir en bomb, eller en bil som både flyger och flyter under vatten. eller klassiker, en klocka som har alla vapen. eller ja, det kanske inte ens har varit med, men såfall är det ett väldigt bra förslag till en väldigt dålig bond film. och det här med kvinnorna i bond film. egentligen, vad är det roliga med att se en lång sexscen med en avdankad bond brud när själva filmen kryddas på med extra action och mer smak av eld. vem har tid för snusk? som skrivit. den går att missa och det är inte fy och skam. men den är faktiskt värd att se.

nöjet var helt på min sida, speciellt när en christoffer brevid mig slumra till. mitt i allt. vad det säger om bond filmen vet jag inte. men sen så kan christoffer somna när som helst, var som helst, hur som helst. Inget snack om saken. Bond hade bara en jävligt dålig tid.

filmen får tre ollon utav sex.

thats all...

Inga kommentarer: